Nang Magazine: asian cinema

Wednesday  26 September  2018  6:30 PM    Wednesday  26 September  2018 7:30 PM
Save Saved
Last update 27/09/2018
  924

Presentazione di Nang Magazine, rivista indipendente (in lingua inglese) dedicata al cinema asiatico.
Con l’editore Davide Cazzaro, dialogano Ilaria Benini, curatrice e editor della collana Asia di add editore e Enea Brigatti, ufficio stampa di add editore e appassionato di cinema.
NANG è un semestrale cartaceo in lingua inglese interamente dedicato al cinema e alla cultura cinematografica del mondo asiatico. L'ambizione è quella di costruire, di numero in numero, una ricchissima collezione di parole ed immagini sul cinema, e nel far ciò sollecitare la conoscenza, l'ispirazione e il piacere.
Ciascun numero è dedicato ad un tema specifico, ed è realizzato in collaborazione con un vasto gruppo internazionale di curatori ospiti e autori.
Nang 1: Screenwriting
Nang 2: Scars and death
Nang 3: Fiction
Nang 4: In & Out
È prevista per metà ottobre l’uscita del quinto numero, Nang 5: Inspiration.
Davide Cazzaro lavora come editore indipendente e caporedattore di NANG. La sua formazione è quella di critico e studioso.
Si è specializzato in Cinematografie Asiatiche presso le Universita' di Venezia e di Londra.
Ha collaborato in passato con il Festival Internazionale del cinema di Busan (Corea del Sud) e con la Mostra Internazionale del Nuovo Cinema di Pesaro.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
NANG is an English-language 10-issue magazine which covers cinema and cinema cultures in the Asian world with passion and insight.
Published twice a year over a period of five years, NANG’s ambition is to build a wonderfully rich and profound collection of words and images on cinema, for knowledge, inspiration, and enjoyment.
Beautifully-printed on fine papers, NANG broadens the horizons of what the moving image is in Asia, engaging its readers with a wide array of stories, contexts, subjects and works connected by the cinema.
Each and every issue of NANG is structured around a specific theme and created in collaboration with a unique group of guest editors and contributors based both within and outside Asia.
Since its inception, NANG has been indexed in the International Index to Film Periodicals compiled by the Fédération Internationale des Archives du Film (FIAF).
As an independent, non-ad-driven publication, NANG solely relies on the support of its readers and sponsors.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

culture cinema exhibit festivals courses collecting
Nearby hotels and apartments
via Carlo Alberto 41, 10123 Turin, Italy
41 via carlo alberto, turin, 10123, italy
via Carlo Alberto 41, 10123 Turin, Italy
41 via carlo alberto, turin, 10123, italy